Isnin, 12 November 2012

Kisahku yang indah

Assalamualikum,

Ketika dalam situasi sibuk berforum tiba-tiba terkenang semasa sekolah rendah. Saya bersekolah di Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Kuok Ming, Tawau. Disitulah saya mengenali nombor dan huruf. Saya tergolong juga murid yang cerdas. Biasanya setiap tahun saya akan bawa balik hadiah murid terbaik dalam matapelajaran Bahasa melayu, Bahasa Inggeris dan agama, subjek dalam bahasa cina comformlah budak cina yang mengunggulinya. Tugas sebagai pustakawati saya gunakan dengan sebaiknya.Saya pinjam 6 - 10 buah buku dengan meminta izin guru kelas Cikgu Ho. Beliau izinkan apalagi habis buku-buku di bilik perpustakaan yang luasnya lebih kurang 2 bilik darjah sahaja.Setiap kali balik sayalah yang sering membunyikan loceng.

Bab-bab sukan palingku gemari lompat jauh, lompat tinggi, lari punya syok tetapi bakat ini terbantut kerana bila mencecah ke sekolah menengah sikap maluku amat menebal jadi kehebatan ini tidak dapat diteruskanga.

Ingat lagi ketika saya didenda oleh guru besar kerana merosakkan tanaman rakan murid lelaki. Saya didenda hingga balik sekolah kerana saya sebenarnya hanya membela sahabat saya yang dibuli oleh murid lelaki itu. Paling membanggakan saya mendapat tempat pertama menulis menggunakan berus dan dakwat hitam iaitu kaligrafi cina. Kenangan-kenangan .... hingga kini saya masih mencari atau jika terjumpa rakan lama cukup gembira dan bertanya khabar yang lain. Sekolah...sekolah....sekolah.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...